+380974931922,+380953239725

oleksandr.ivashchenko@gmail.com

Igrovets-Panorama

Góra Ihrowiec

Dzikie góry pokryte kosodżewiną. Mało ludzi. Najwyższy szczyt Gorgan, wiele jagód i grzybów. Miejsca przypominają o wojskowych wydarzeniach 1914 roku i Brygady Legionów Polskich poległych za wolność Ojczyzny. Przełęcz Legionów.
Trwałość 6 dni.
Dzień 1
w. Guta – p. Seredna
Na autobusie docieramy do wsi Guta. O tym, co to za bajeczny kraj mówi to, że tu znajduje się zimowa prezydencka rezydencja “Syniogora”. Idziemy pewny czas po drodze. Za wsią skręcamy i idziemy po starej drodze obok rzeczki Kuz’mynec Duży. Wzbieramy na wąwóz górski Średnia. Nocowanie na polonynie Serednia.

polonynaSerednia

Na polonynie Serednia

Dzień 2
g. Wysoka – g.Ihrowiec – p. Pogar
Wspinamy się na Wysoką po malowniczym serpantynie, który wyprowadza nas na Matahiv grzbiet. Z każdym metrem w górę rozumjemy, co to są “gorgany”. Coraz częściej należy iść po kamiennych, porośnietych mchem, osypiskom. Stąd doskonałe widoki na dużą część Gorgan od Grofy do Doboshanky. Na zejściu z Igrovcia – pola borówki, borówki bagiennej. W końcu lata – początku jesieni tu sezon zbioru jagód. Na polonynie Pogar ogromny maliniak. Nocujemy na wygodnych obozowiskach.

Wysoka-Ihrowiec

g. Wysoka – g.Ihrowiec

Dzień 3
g. Borewka – g. Lopuszna – g. Sywula – poł. Ruszcyna
W tym dniu spełniamy przejście przez szczyty Borewka, Lopuszna i Sywula. To łagodne podniesienie po grzbiecie z niewielkimi zejściami. Gorganowi głazy przeplatają się z kobiercami miksu borówki, islandzkiego mchu. Spotykamy resztki obronnych zabudowań, co pozostały z czasów I wojny światowej. Sywula tu – najwyższy szczyt i znajduje się w samym sercu Gorgan. Stąd widać nie tylko całe Gorgany, ale i część Czarnogóry. Nocowanie na Ruszcynę.
Тропа на Матахив хребет Матахив хребет. Вид на Игровец и Высокую Вид с Игровца _MG_5020-R
Оборонительные сооружения на Боревке - 2 Оборонительные сооружения на Боревке Горганы _MG_7537-small
Dzień 4
u. Piekło – g. Taupiszyrka – prz. Legionów – p. Pantyr
Dalej idziemy po starej granicy. Uroczysko Piekło nie charakterystyczne dla tutejszych krajów miejsce. Grzbiet w jedną stronę obrywa się stromym kamienistym osypiskem. Przechodzimy wzdłuż starej granicy na grzbiet Taupiszyrka. Charakterystyczny krajobraz z kamieni, alpejskiej sosny, i krzaków borówki. Tu też spotykają się ślady wojny. Sywula jak na dłoni. Schodzimy na przełęcz Legionów – szeroki wąwóz górski z resztami okopów. W centrum kopiec z pamiętnym krzyżem dla uczczenia poległych w tych miejscach żołnierzach.
Jeszcze jedno niewielkie przejście i my na polonynie Pantyr. Tutaj, na skraju lasu zachowane stanowisko ogniowy.
Сывуля в облаках. Вид с Тавпиширки Перевал ЛегионовIMG_9176-rIMG_9174-r

Dzień 5
g. Bratkowska
Dziś wychodzimy na Bratkowsku. Jeśli w grupie ktoś życzy sobie odpocząć, to pozostanie na biwaku, a pójdziemy na szczyt. Z Bratkiws’kej dobrze jest widziane Świdowiecky grzbiet. Jego oddziela od nas ogółem jedna przełęcz. Idziemy wstecz do biwaku.
На Братковской Пограничный столбик Спуск с Братковской Спуск с Братковской - 2

Dzień 6

u. Nad Zgaramy – w. Bystrzyca

Dzień powrotu do cywilizacji. Schodzimy przez uroczysko Nad Zgaramy do wsi Bystrzyca. Ogółem kilka godzin temu obudziliśmy się w namiocie, oddychając czystym górskim powietrzem, a teraz do autobusu i jedzemy do Iwano-Frankiwska.

Походы на заказ:

Если в расписании нет интересующих вас дат или маршрутов, тогда игнорируйте это расписание и ...

Расписание походов

Походы в Карпаты 2023

Походы с детьми

Внимание! В маршрутах походов с детьми возможны изменения, если присоединяются участники, ходившие данными маршрутами

Отзывы о походах:

Александра Белова

Москва
Сердечная благодарность Александру за прекрасное путешествие по горам Карпат.Помню, спросила - откуда ты знаешь, где можно найти стоянки в этих местах, не всякое место подходит для людей, потом, неизвестно же сколько мы пройдём за день? Саша просто улыбнулся и ответил – мастерство проводника состоит в том, чтобы не приходить в неподходящие места. И мы действительно на протяжении 10 дней «длинною в жизнь» оказывались в необычайных, невероятно прекрасных местах, таких, что было удивительно узнать, что существует такая красота мира, и что в этой величественной красоте живут люди.

Олег Удовенко

Хочется отметить тебя, АЛЕКСАНДР, ты прекрасно знаешь маршрут, очень внимательный к клиенту, всегда готов ему помочь, когда ему трудно при подъёме и спуске.

Евгений Решетников

Новосибирск
И вот когда я совсем выбился из сил, появилась вершина. Каменистый, покрытый жёлтым лишайником, простирался хребет. Мы стояли в облаках. Они переливались через хребет и падали вниз, растворяясь обрывками в горном воздухе. Взойдя на вершину я ощутил непревзойдённое удовольствие, чувство счастья и в то же время лёгкая грусть, что вершина взята, а хочется ещё выше. Я вспомнил слова из песни Владимира Высоцкого «Вершина»: Весь мир на ладони, ты счастлив и нем, и только немного завидуешь тем, другим, у которых вершина ещё впереди... Вдруг погода опять изменилась, куда-то уплыли облака, появилось солнце, вершина заиграла красками.

Опрос

Почему вы хотите пойти в поход (укажите самую важную причину)